onsdag 15 december 2010

Fantasia!

Utan tvekan Disneys största och bästa klassiker!
Nummer 3 i raden av alla underbara filmer de gjort, för att vara exakt.

Ja, som den Disneynörd jag är så är denna film ett MÅSTE i min samling.
Jag ägde filmen som liten, fast då på VHS, tills pappa en dag tyckte inte den var så rolig.
"De pratar ju inte i den!" och bytte den till en Disneysamlare mot 3 andra filmer som jag vägrade att titta på av ren princip.
Min bitterhet släppte nu, cirka 15 år senare, då Disney bestämde sig för att släppa den igen på DVD till julen 2010!
Denna enorma lycka att få lov att se den igen!
Alla dessa underbara barndomsminnen av dansande svampar, flörtande flodhästar och krokodiler i röd mantel.


Detta är årets julklapp till alla Disneynördar där ute!
Filmen släpps idag på CDON.se!





3 kommentarer:

  1. Alltså, jag skäms men jag har nog inte sett den. =(

    SvaraRadera
  2. Den är väldigt ovanlig...
    Men du ska få se den med mig! ;D

    SvaraRadera
  3. "Ovanlig" var ju en ovanlig beskrivning av en film =) Är det disney så måste det ju vara bra! Och om det är du som är sällskap så blir det ju automatiskt bra =)

    SvaraRadera