onsdag 15 december 2010

Tavlan!

Efter två lååånga kvällar och nätter så är tavlan äntligen klar!
Den skulle vara en redovisning i skolan, så jag hade minsann lite tidspress att jobba under.

Vilket jag egentligen inte har något emot!
Jag presterar (tycker jag själv) oftast bättre när jag har tidspress och jag verkar kunna koncentrera mig bättre under en längre period. De tavlor som jag börjat på, som inte har något direkt syfte, blir aldrig färdiga och de står nu överallt!
En tavla av en tjej/katt i mangastil som jag egentligen bara behöver göra klart ögonen på. Men det är ju också den svåraste delen med just mangainspirerat. Den har nog stått så i 3-4år nu.
En annan tavla, av en kvinnokropp, gav jag upp på för jag inte kunde bestämma mig om jag skulle göra den i färg eller svart/vitt. Det är nog också 4 år sen...



Men här är i alla fall slutprodukten och jag är faktiskt ganska nöjd med mitt verk!
(Så klart kommer ju inte alla färger fram som de ska på foto!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar