måndag 27 december 2010

Jag är helt oförstående...

Ja, man kan ju tycka att man vore lite smart och allmänbildad då man går på ett högre läroverk.
Jag är ganska duktig på att spela TP och andra kunskapsspel.
Jag behärskar det svenska språket ganska väl... fastän jag inte ska bli svensklärare.

Men att lösa dagens korsord i Ystads Allehanda var totalt omöjligt!
Det var så många ord som jag aldrig hört talas om...!

Ett urval av underliga ord:
Strega
Smolk
Malagaja
Parlör
Hamfar
Kalval


Vad är det här för ord egentligen?!
Eller hur full var författaren till detta korsord!?

Ska bli väldigt spännande att se facit nästa vecka... Eller det kanske inte finns något, för han själv inte har någon som helst aning vad han har skrivit!

2 kommentarer:

  1. Du är en av dom braiga sakerna från 2010, fast du är ju ingen sak egentligen =) Äh, du fattar? Du får mig att må bra! PUSS

    SvaraRadera