fredag 24 december 2010

Snö.... snöö.... SNÖÖÖÖ!

Ja, vad finns det att säga... Det är liksom lite snö ute.
Bokstavligt talat innsnöad!

Försökte ge mig iväg till jobbet igår, i Kåseberga, men utan lycka.
Så fort jag kom i närheten av Österlen så slog vinden till och det var drivor på cirka en meter över hela vägen och all snörök gjorde att jag inte såg ett smack!
Plötsligt så var det en alldeles för stor driva om inte min kära Ford inte kunde komma igenom och så satt jag fast. Med alla fyra hjulen ovanför marken satt jag verkligen fast...
Som tur var hade jag skyffel med mig i bilen, så jag satte igång att skotta snö.
I en timme höll jag på... blöt in på skinnet var jag.
Då kom det en man som hjälpte mig att skotta och putta på bilen.
Till sist kom det en snäll man i en traktor som skottade vägen och gjorde fint så jag kunde komma iväg.

Ingen rolig upplevelse må jag säga...
Nä, nu är jag verkligen trött på snön!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar