tisdag 1 februari 2011

Att vara öppen.

Detta inlägget kanske verkar konstigt eller underligt... Men det är något som har passerat mig flera gånger idag och nu kan jag inte låta bli att skriva någon rad om det.


Det ska faktiskt handla om öppenhet om sex.
Ett ämne med tabu utan like men som alla ändå sysslar med.
Väldigt spännande!


Det hela började i morse när jag satt på tåget och läste Metro på väg till skolan, då ramlade jag över den här annonsen:





Den gjorde mig så glad på något vis!
Annonsen känns så öppen och ärlig på så många sätt. 
För varför skulle man inte kunna söka hjälp för de här sakerna, på en "vanlig" klinik, om man kan söka för allting annat? 
Allt från halsfluss till psykologiska problem men inte sexrelaterade åkommor? 

Dagen flöt på och sen råkar jag ramla över det här:


Snippa

av Åsa Jungnelius


"Snippa är en ljushållare till värmeljus av Åsa Jungnelius. Som man ser på formen och förstår av namnet är ljushållaren formad som det kvinnliga könsorganet. På Kosta Bodas hemsida kan man läsa att Åsa Jungnelius, med denna ljushållare, visar att hon inte har några konstnärliga gränser och att hon är en målinriktad designer som inte räds att vara annorlunda. Jag skulle inte bli helt förvånad om det visade sig att Snippa hade ett helt annat arbetsnamn. "
www.kostaboda.com
Källa: http://feber.se/hem/#ixzz1CkFLTI1A


Det är ju hur kul som helst!
Fastän jag inte skulle köpa en sådan och ha i mitt vardagsrum, så blir jag glatt överraskad att det existerar och  kan vara accepterande som något fint och vackert. 

Vi jagar och skäller på varandra, könen i mellan, om vem som är sexigast men också vilket kön som skulle vara mest utsatt eller mest synd om. Varför inte bara se vad som är positivt med att vara olika?

Den radikala feministen, med hår under armarna, bekommer inte mig med sina påhopp om att införa mansskatt när man istället bara inser fakta! Jag orkar inte med detta extrema genuskorrekta samhälle där allt ska låta så fint och jämlikt för alla.

Män är, vanligtvis och inte alltid, fysiskt starkare än kvinnor. Inget konstigt och inget man behöver lägga allt för mycket energi på, utan det är bara så. Kvinnor har massvis med egenskaper som män, oftast inte, innehar. Och jag hör inte att männen gnäller över det utan snarare är tacksamma för att det finns någon som kan hjälpa dem med det. Lika mycket som att kvinnor kan vara tacksamma ibland att det finns män som kan hjälpa till att flytta soffan till andra sidan rummet när vi bestämt oss för att möblera om. 

Att känna sig själv är en bra väg till att vara öppen och se människor istället för att gömmas bakom tabu som gått ur tiden sen 70-talet! 

Nä, var öppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar