lördag 12 februari 2011

Förevigad!

Detta är något av det vackraste gester som någon har gjort för mig någon gång. 
Jag är så ärad!

Idéen har min kära far haft i många år men inte kommit riktigt till skott förrän igår, då satte han sig hos en tatuerare och förevigade mitt och min systers namn på sina underarmar. 
Så fint det blev!

Vi satt i flera timmar igår, innan han skulle iväg, och testade olika typsnitt och varianter av våra namn så de skulle se fint ut. Det svåra var att få våra namn lika stora fastän vi har olika långa namn. 
Men till sist hittade vi ett typsitt som alla tyckte om och som pappa bestämde sig för. 







Här är arbetet i full gång:




Resultatet:

4 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt blev det!

    SvaraRadera
  2. Jag går gärna i secondhand-butiker med dig, men vissa ska ju till Lappland i helgen! Men vi kan såklart gå flera gånger- jag älskar ju loppis! puaa

    SvaraRadera
  3. Tack vännen!! Men jag måste nog införskaffa en läppenna om jag ska börja ha läppstift, det ser lite kladdigt ut annars.

    SvaraRadera
  4. öööhh- skrev värsta långa kommentaren så blev det error när jag skulle skicka!

    Men vi tar det igen - jag fick plocka ner vinterkängorna från skohyllan igen, suck!

    Btw, jag känner för seconhand imorn eftermiddag. Skulle undersöka Mani som tyvärr bara har öppet tors-lör 14-18, men jag vill verkligen gå dit för det hängde en skylt på dörren som sa 50% på allt i källaren! Vi kan ju ta Ikea efteråt eftersom dem har öppet länge. puss

    SvaraRadera