torsdag 10 februari 2011

Saker som går emot...

Hur funkar det att "att gå under jorden"?
Att bara försvinna ett tag?

Saker och ting går inte riktigt min väg för tillfället och varför inte göra som en annan struts?
SPRING!
Och när man kommer tillbaka så är allt som det ska...Förhoppningsvis. 

Någon sa en gång till mig: 
"Jag behöver vara för mig själv ett tag för att kunna resa mig ur askan..."
Ja, det kanske ligger nått i det...
Och bara tanken på att få lov att resa sig som en vacker phoenixfågel är väldigt lockande!
Vem skulle inte vilja vara det?

Fast jag som vanligtvis är ganska sällskapssjuk kommer ju bara klara detta några dagar, men det behövs nog inte mer. Sen får man ju kanske ta tag i sitt liv.
Det är nu bara 19 dagar kvar till flytten och det är inte mycket kvar att fixa, vilket känns väldigt skönt.
Längtar så efter att flytta och få vara lite för mig själv... 
Det kommer som en välbehövlig omstart. 



1 kommentar:

  1. Jag trodde strutsar gömde huvudet i sanden när dem blev rädda? Men du. du fixar allt!
    Jag kan vara din hejjaklack - Therese är bäst, ingen protest!puss

    SvaraRadera