fredag 6 juli 2012

En kväll med Axel.

I början på veckan fick jag ett nödsms av Axel, som lät ungefär så här:

"Hallå! Jag har fått ett otroligt allvarligt problem!
Min Therese-mätare är nästan nere på noll, men
jag jobbar NÄSTAN hela tiden, vilket gör det 
otroligt svårt att få tid att göra nått åt det. 
En tom Therese-mätare kan få förödande konsekvenser, 
så jag är ytterst mån om att göra något åt saken."

Så vi bokade in en "dejt" i onsdags, för så här kunde han ju inte ha det stackarn!
Middag och en hel karaff vin på Lilla Torg började kvällen med, vilket inte var så illa alls.
Axel kunde charma till sig servitören medan jag med all min charm inte lyckades alls...
Den där servitören hade helt enkelt ett öga för Herr Axel.
Efter en promenad runt kvarteret så hamnade vi på Mando, där vi drack ytterst tjejiga drinkar med paraplyer och pratade musik. Allt från tragiskt pianojazz till musiken vi är uppväxta med och vad som spelades på Metaltown. Denna i en kombination av nästan konstant fnittrande och flamsande så bartendern undrade vad det var för fel på oss.

Sedan skulle jag försöka sätta Axel på en buss tillbaka till landet, men så kom det ett par gungor i vägen. Våra inre barn kunde inte låta bli, utan vi satt där på gungorna i 2 timmar och löste världsproblem.
Så som man gör bäst, helt enkelt.

Axel vill promt hävda att han är ett modigt och graciöst lejon. Kung över savannen och allt vad nu lejon har för sig. Detta slutade med kvällens fantastiska citat:
"Ja, men lejon är ju bra på många saker, typ som sex och Österlen!"
(Det där med Österlen kom in i bilden då jag menade på att Tomelilla INTE är en del av Österlen men där Axel så klart var motsträvig. Även typiskt för lejon om jag förstår det rätt.) 

En mycket trevlig kväll med fantastiska Axel!


Axel o jag på Mytologifesten i våras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar