lördag 7 juli 2012

Fiffigt Elin!

Idag sitter jag på balkongen och skriver på min Disneytenta...
Har läst massor med böcker men känner inte att jag kunnat fastna i nått som jag tycket var intressant. Det enda böckerna handlar om är negativa aspekter av Disney, och det kan jag ju inte skriva!
Det inbitna Disney-fan som jag är, har ju ingenting (i alla fall relevant) negativt att säga om Disney... Så jag har försökt hitta grejer som är bra och som har haft positiva effekter, men var svårare än jag trodde.

Allt tjafs om genus och hur alla stackars flickor/prinsessor i alla Disneyfilmer bara strävar efter att underkasta sig mannen/prinsen och ska vara helt tafatta och inte göra nått själv.
Det är till och med någon författare som skriver om att Walt Disney har "skrivit in sig själv" i historierna, och på så sätt hävdar sig och sin makt via filmerna. En tolkning är att han skrivit om historien om Snövit så att Prinsen är en avbild av Walt Disney och hur han är som chef över sitt imperium.
Jag tror jag kräks...

Dock idag hittade jag nått jag fastnade för och som jag kan vända till något positivt och snart är tentan färdigskriven. Ska bara ha till den där fantastiska slutklämmen som är så viktig innan jag lämnar in.

Ibland känner jag mig bara såååå smart!


2 kommentarer:

  1. Haha hej nörden!Jag brukar använda referenser för att själv hävda motsatsem, det går hem hos Essa iaf =) Typ "Blablabla menar bla bla bla, men anser jag inte är riktigt eftersom bla bla bla" haha! Nu anser jag mig vara klar med Pettsonuppsatsen, bättre blir det inte =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppgiften gick tyvärr ut på att ställa två böcker mot varandra o sen stå själv i mitten med en åsikt... Men om alla är negativa så blir det svårt! :P
      Ja, du får hjälpa mig med det bloggen. Själv märker jag ju inte av problemet ;)

      Radera