måndag 25 april 2011

Brunch och vernissage!

Vi blev bjudna på en helt fantastisk brunch av mina kära päron på Ystads Saltsjöbad under söndagen.
Det var något av det godaste jag någonsin ätit!
Jag trodde även inte jag var kapabel att äta så mycket som vi gjorde under en två timmars period...?!
Allt från skaldjurssoppa och laxpaj till pancakes med chokladsås och nyskivad ananas och cupcakes.
Allt mellan himmel och jord alltså med andra ord!
Magiskt!

Och när vi, hela familjen som numera består utav 6 personer, sitter där och försöker andas och inte sprängas som balkonger så går Carolina Gynning in genom dörren.
Jag är inte särskilt imponerad av stjärnor och svimmar inte i deras närvaro men det kändes ganska kul samtidigt att ha hennes sittande vid bordet bredvid.
Och inte nog med det, sen kommer till och med Björn Ranelid in och ska äta. Trevligt!

Men anledningen till varför Gynning ramlade in var inte för att hon också skulle äta sig hysteriskt mätt på god mat utan hon var nere för sin vernissage på just Saltsjöbaden.
Så efter vi hade smält maten lite och var kapabla att gå igen, så promenerade vi bort till utställningen.

Reda för några år sen, när Gynning var med i något Simon och Tomas-avsnitt där hennes konst visades blev jag imponerad av hur duktig hon faktiskt är!
För det är inte bara lite skit på en duk utan jag gillar verkligen hennes konst.
Det finns mycket mer tanke och känsla bakom hennes motiv än många andra konstnärer som ställer ut under påskhelgen får jag säga.
Dock kan hon lägga till någon "nolla" extra för det står Gynning på tavlorna men jag tycker samtidigt inte det är bortkastade pengar för man får mycket rolig konst för pengarna.





Fler bilder från utställningen finns på hennes blogg/hemsida!



1 kommentar:

  1. Jag gillar också hennes tavlor, det känns som att hon är så blåst som hon verkar vara ibland. Jag tror hon spelar rätt mycket på att vara dum blondin =) Jag trodde annars att du skulle blir mer impad av Ranelid!

    SvaraRadera