fredag 29 april 2011

Vilken underlig dag...

Eller ja... Den började redan igår då jag av någon underlig anledning skallade en dörr och fick tidernas bula. Efter en stund då jag inte kunde få ihop en mening rätt eller fokusera blicken och illamåendet började komma krypande anade jag att det handlar om en mild hjärnskakning.... (nä det är inte första gången!)
Så jag blev nerbäddad av älsklingen och serverad middag och Disneyfilm på silverfat.
Himla tur att jag har denna underbara karl!

Idag var jag uppe kl. 05.30... Kastade i mig frukost medan jag knepade ihop en powerpoint till dagens redovisning (som jag inte hade möjlighet till dagen innan efter mitt möte med dörren...!) sprang till tåget och upp med datorn igen och fortsatte på min ppt. Väl framme när lektionen började berättar läraren att vi som är ensamma att redovisa (jag var en av dem!) bara fick 5 min att redovisa på.
Då var det inte mycket lönt att jag visade min ppt och fösa ut alla i korridoren och titta på tavlan! Kändes aningen stressigt på 5min... Så jag skrotade ppt:n och bara visade tavlan och pratade lite kring den.
Det blev absolut inga roliga diskussioner what so ever!
så allt kändes lite meningslöst...

Ville därför sätta mig i solen och läsa tidningen i lugn o ro men blåsten gjorde det sjukt svårt att ens sitta ute om inte omöjligt att hålla i en tidning... försökte även lösa korsordet.... det gick inte heller... Plötsligt ställer det sig en uteliggare och kissar mitt framför ögonen på mig. Då fick jag nog! 
Som tur var hann Joel komma och ge mig kaffe och choklad/socker innan stubinen tog helt slut.

För att bli på lite bättre humör tänkte jag visa lite bilder från vår skapande verkstad, det är ju ändå det som håller humöret uppe!



Lite tryck från förra veckans pyssel och knåp:



Här byggs det tågbana aka livscykel:



Denise goes bananas med alla färgerna! 

1 kommentar:

  1. Bilderna med tjejen i hatt är ju assnygg!!! Me like very much =)Låter som en skitdag i övrigt, tur att du har en bra karl som matar dig med socker när det behövs =) puss

    SvaraRadera