torsdag 21 april 2011

Jordö by night.

Det var så länge sen jag fick leka med kameran och prova på nya saker så jag tog verkligen tillfället i akt under veckan.

Nattfotogtrafering är något jag inte provat, eller egentligen haft tillfälle till, så när vi ändå var på en vacker plats där det inte finns en gatlampa på mils avstånd så man kan se alla stjärnor, så får man ju passa på.
Dock blev det inte så fantastiskt som jag tänkt men nära nog.
Jag hade behövs ett bättre ljuskänsligt objektiv för att jag skulle kunna fota stjärnorna på ett bättre sätt, men bilder jag fick duger ganska bra.







Tittar man riktigt noga på den sista bilden ser man 4-5 stjärnor faktiskt.
Tyvärr är jag för snål för att lägga pengar i nya objektiv eller andra dyra ting till kameran. Det finns roligare saker att lägga de pengarna på, även om jag tycker fotografering är superkul!
Och roliga tillbehör till en Olympus är så sjukt dyra, för man måste köpa originalgrejer till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar