torsdag 21 april 2011

Utflykt till Småland.

Under tisdagen bestämde vi oss för att åka och shoppa lite mitt i de djupa småländska urskogarna. Har fan aldrig sett så många träd samtidigt!
Men... jag är också från Skåne och tycker inte mindre om mitt hem för det. 
Fast det ser ganska mysigt ut där. Som om det skulle springa runt tomtar och troll på varenda mosse. 

Det var till Kosta Outlet som vår färd slutade och definitivt inte titta på glas utan att göra några fina klädfynd!
Shoppa är ju något vi faktiskt har som gemensamt intresse, vilket är trevligt då det annars anses vara en annan dålig last som jag kan ligga inne med... Men nu kan jag skylla på honom lika mycket! 
Ganska skön känsla får jag säga!
Det blev några fina fynd så som jeans från Levis jeans för 99kr! 

(och jaa... jag har många jeans i garderoben men man kan inte blunda vid sånna tillfällen! De nästan kasta jeansen efter mig!)  





Efter vi fyndat och fått mat i magen begav vi oss inåt landet, djupare in i Smålands trollskog för att träffa Joels farmor. Under vår mysiga fika berättar hon att fåren fått lamm under natten, så vi begav oss självklart för att kika på de små Lambi-ungarna. 



Dessa småttingar är alltså bara en dag gamla, cirka 12-14 timmar gamla! 
Redan står de upp och hoppar försiktigt omkring i sin lilla box. Så underbart söta!





1 kommentar:

  1. Åh, lambisar! Klart att du hittade jeans, vad annars liksom?

    SvaraRadera