torsdag 21 april 2011

sol sol SOL!

Det är det enda som verkligen gör livet mer underbart än möjligt just nu - Solen!
Att ligga och mysa i solen och känna alla fräknar som "ploppar fram" på näsan.
Och fräknar.... det finns det måååånga av!

Första dagen när vi kom fram till Jordö var det underbart båtväder och Joel kunde inte hålla sig från att kasta sig i lilla båten och bege sig ut på sjön. Så klart drog han med mig också...
Jag är uppvuxen vid havet och älskar det - Jag hade inte kunnat leva utan havet, men när det gäller att sätta sig i en båt och segla ut känns inte alls som samma sak. Jag är har stor respekt för havet och när nog lite rädd...
Plus att för mig känns inte havet som en stor frihet utan snarare lite klaustrofobiskt. Man sitter ganska ihopklämd på en båt där det inte finns någon som helst "utväg". Här drar jag nog tassarna till mig...

Men Joel övertalade mig till en underbar båttur ändå. Och med kameran i högsta hugg så kunde jag fokusera på något annat än att jag snart skulle drunkna eller nått...



1 kommentar:

  1. Åh, det som är så härligt att åka båt!!! Fina bilder tog du iallafall! puss

    SvaraRadera