måndag 3 september 2012

Gåvor.

Idag började jag min första termin på avancerad nivå på lärarutbildningen. 
Spännande som attans alltså!
Det innebär att det bara är 3 terminer kvar tills jag är färdig med hela utbildningen! 
Woop Woop!

Det som denna terminen ska gå ut på är ett projekt som vi ska göra på Backaskolan och som handlar om Gåvor. Eleverna ska reflektera och arbeta kring olika gåvor och vad de innebär med olika estetiska uttryck. 

Så vad är en gåva?
Det första som jag tänker på är att ge något ovärderligt till någon annan. Det behöver absolut inte vara en pryl av något slag men något som man inte kan sätta en prislapp på. 
Min fantasi svävar vidare och vill säga att en gåva kan vara en superhjältekraft (för det är det ju så många som har!) men inte minst lika viktig att peka ut. Vilken superhjältekraft skulle man vilja och respektive inte vilja ha? 
Vad är en gåva som är positiv och när är den negativ?

Fyra underrubriker, som också är vansinnigt intressanta och tåls att tänka en sekund extra på, på vårt tema är:
  • Den odödliga gåvan
  • Den odugliga gåvan
  • Den tidlösa gåvan
  • De många, dyra och ovälkomna gåvorna. 
Vid lite närmare eftertanke kan detta leda vart som helst och kunna inspirera till så mycket!
Om man är villig att släppa tanken att en gåva är en julklapp förstås... 

Detta ska bli en intressant höst, minst sagt! 


Vad finns det i lådan, om du fick bestämma?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar