lördag 1 september 2012

Oh, my Wonderland!

Det hela började när Elina, min kära kusin, ska gå på maskerad. Självklart ringer hon till mig eftersom hon vet att jag kommer nappa på det och gå igång, för att sedan klä ut henne till de mest galna saker!
Andra gånger har hon varit pumpa och Hjärter Dam, men denna gången var vi i en helt annan dimension av utklädnader!
Detta har tagit en månad av förberedelser och ikväll tog hela kalaset 4½ timme att genomföra!
Helt klart trött i kroppen men så värt det när man ser resultatet!


Ni ska få 3 ledtrådar:

1. Ett bälte med trådrullar och knappar.  


2. En hatt med hemmagjorda hattnålar. 


3. En STOR fluga i blommigt tyg. 


... kanske inte helt enkelt, men det är The Mad Hatter!
(JA! Johnny Depps version!)





Så här följer, steg för steg, i att bli The Mad Hatter: 


Först ut en väldigt glas Elina, med förberedande flätor i håret. 


Första steget - Bli kritvit i ansiktet - Check! 


Nästa steg var att lägga en del av sminket kring ögonen. 
Än så länge ser det mer ut son misslyckade blåtiror...


Ögonsminket är nästan färdigt! De fina färgerna och de vita nedre fransarna är klara!
Det är som en omvänd färgglad Twiggy... 
Även den lila/grå skuggningen under kindbenen och näsan. 


Nu har vi målat dit galna ögonbrynen! 
Bara måla läpparna sen är sminket klart!
Håret är nu vofflat alla 90tal och det är dax för hårfärgen. 






TRUMVIRVEL! 



(Spänningen är olidlig!)




TADAAAAAA!
Här är det färdiga resultatet! 





Allt slit med alla detaljer (hatten, vantarna, spetsen från skjortan, flugan) och smink och jag tycker resultatet är fantastiskt! 
Jag är så nöjd med hela detta projekt, allt från smink till styling och de hemmagjorda detaljerna. Som vi har kämpat men det blev ju så bra!
Detta har varit det roligaste projektet på riktigt länge!
Jag kan inte heller beskriva hur roligt jag tyckte det var... Hoppas bilderna talar för sig själv! 



Nu kan jag bocka av detta "Jag-vill-göra-innan.jag-dör-projekt" från min lista och vara nöjd med livet. 



Tills Elina ringer nästa gång...

1 kommentar:

  1. FAB! Det vart ju skitbra =) Alltså, om du ska maskerad på din fest så kommer ju ingen klå dig i utklädnad!

    SvaraRadera