torsdag 13 september 2012

Usch... Här är det tyst!

Skolan tar verkligen ALL MIN TID!
Jag känner inte att jag har någon tid över till någonting just nu... skulle ju börjat träna och så där, men jag orkar ju knappt lägga mig på soffan  på kvällarna eftersom det är fysiskt jobbigt att hålla i fjärrkontrollen!

Sen håller jag på att planera min 25årsfest också... Vilket också tar MASSOR av energi och tid.
Men snart är alla inbjudningar färdiga (tar ju lite tid eftersom jag envisades om att göra alla för hand...) och ska skickas ut och då har jag lite andrum innan det är dax för själva kalas!
Jag ser fram emot det såååå mycket! Fasiken så kul det ska bli!

Ovanpå allt detta så är Tristan inne i en period då han testar sig fram till nya vanor. Han testar var det är mest bekvämt i lägenheten att sova till exempel, vår säng, under sängen, balkongen, skrivbordsstolen osv. Han provar om vi vill klia honom bakom öronen kl.04.30 om han kurrar extra högt.
I natt provade han om pantburkar kan vara bra leksaker runt 03.00, vilket slutade i att vi båda måste gå upp och få tag i både burken och kattskrället innan vi blir galna!
Att leka med jorden i mina krukor är en annan grej som måste provas om det är kul... och jo! Det är det!
Hur många gånger måste man hoppa på TVn innan man får full uppmärksamhet?
Så sova är ju inte heller nått som finns mycket av i min vardag för tillfället kan jag säga!

Nu bär det iväg till Backaskolan och dagens lektion med 6orna!



Så här söt är han INTE nattetid!


2 kommentarer:

  1. Han ser ut att ha funnit nyckel (nycklarna) till lugn och inre frid. De är kanske inte lika lätta att hitta på natten.

    SvaraRadera
  2. Trotsåldern, som dessvärre inte verkar gå över för just katter!

    SvaraRadera