måndag 11 oktober 2010

Efter sommaren kommer hösten...

En rubrik som kanske kändes väldigt uppenbar...
Men det är så det känns - Hösten är här!

Solen är vackrare än vad den är på sommaren, luften är frisk och underbar.
Allt spirar i nyanser av sin vackraste färgprakt i grönt, rött och gult.
Och det viktigaste av allt - Man kan ha supermysiga kläder på sig UTAN att dö av värmeslag!

Hösten och våren är mina favorit perioder under året.
Våren som inbringar hopp och att sommaren är på väg. Knoppar slår ut och solen värmer oss i ansiktet.
Alla dofter som kommer...

Dock har hösten en poäng som inte våren har... Jag fyller ju år!
Det är knappt en vecka kvar nu!
Känner att det börjar rycka i födelsedagsnerverna.

Jag förstår mig inte på folk som inte vill fylla år.
Det är ju faktiskt inte valbart, du fyller ju år i alla fall, varken du vill eller inte.
Genom att ignorera det faktum att man fyller år gör att man inte blir äldre?
Nja.... Tveksamt.

Äsch, det är bara att slå klackarna i taket och hoppas  på ännu ett underbart år tills du fyller år nästa gång!
Än så länge ser jag födelsedagar som roliga milstolpar i livet.
Man tänker tillbaka på vad som hänt sen man fyllde år sist. Det har ju hänt massor på ett år!
Det får mig att stanna upp, tänka efter och begrunda vad jag varit med om.
Vad jag lärt mig, vilka nya vänner jag träffat och nya erfarenheter jag fått.
Man får helt enkelt syn på sig själv... Vilket kan vara hur kul som helst!

För det det heter väl gammal och vis?

Nä, omfamna tanken på att det finns en dag i kalendern, varje år, som bara är till för dig!

1 kommentar:

  1. Det är underbart att fylla år på hösten =D
    grattisgrattis i förskott :D <3
    / Molly

    SvaraRadera