lördag 16 oktober 2010

I det gröna.

Grön är ju helt klart en favoritfärg och den piggar alltid upp!
När man har en dålig dag så är det bara att gå loss i de gröna sminkburkarna, och VIPS! så mår man alltid bättre. Det är en stark färg som ger mycket men ändå håller sig lite bakgrunden.
Hur bra som helst!

Jag har använt:
Bas: 3 nyanser av makeupstudions baser.
Puder: Lumené
Skuggor: Vanilj från Makeupstudion
Girls best friend från MUS
Jubilee från MUS
Earthy från e.l.f
Nougat från Makeupstudion (till brynen)
Rouge: Fresh från MUS
Övrigt: Telescopic från L'Oreal



Sen var jag ju hos frisören igår!
Det är alltid lika skönt att bli fixad i håret, särskilt bli klippt. Det är nästan som ett minispa.
Jag gick till en helt ny frisör där jag inte gått innan så det är alltid lika spännande hur man ser ut när man går därifrån. Det är så mycket som ska stämma mellan, att man tänker lika och att resultatet blir som man tänkt sig förstås. Det har ju hänt mer än en gång och man nästan är gråtfärdig!

Sen har jag alltid en liten pers efter jag klippt mig, det slår aldrig fel!
På kvällen när man ligger i sängen så tänker man: "Vad fan har jag gjort!"
Sen tar det några dagar så går det över och jag brukar vara ganska nöjd.
Denna gången var likadant - Ångesten kom krypande men nu har den nog lagt sig igen.
Den största chocken kom nog utav hur hon styla det - Jag såg ut som en tant!
Men när jag själv gjort vid det, gjort det Therese-igt, så är det ganska bra.

Dock har jag inte varit så här kortklippt sen högstadiet!
Det är sååååå kort! (För att vara mig då...)



1 kommentar:

  1. Det är ju superfint ju! Väldigt Therese! Har du färgat det igen nu iallafall, eller har du redigerat färgerna i bilden? puss

    SvaraRadera