måndag 18 oktober 2010

Som jag har längtat!

Idag var det äntligen dax att färga håret.
Vad jag har längtat!

Jag färgade håret själv för cirka 3 veckor sen och resultatet skulle vara mörkrött. Det blev vinröd men lila skimmer... Inte vad jag hade tänkt mig, men jag kunde leva med det. Visste ju att det skulle mattas av efter ett tag och då skulle det inte vara lika intensivt. Jag trodde mina problem var lösta då...
Håret blektes ju så klart... mer och mer och mer...
Till sist var där ju ingen färg ALLS kvar!
Det såg helt fruktansvärt ut...

Men jag har hittat en frisör här i stan som jag verkligen gillar, vilket är skönt. Jag slipper hoppa runt till massa olika och inte blir så där riktigt nöjd någon gång. Jag har alltid fixar sånt här själv innan, allt från färg till klippning. Jag har dock upptäckt hur skönt det är att någon annan gör det till mig!


Bara så ni kan se skillnaden tog jag före- och efterbilder:




Så skönt att vara sig själv igen!
Har verkligen saknat det röda.
Och så fick jag lite fina slingor också.

3 kommentarer:

  1. Snyggo!!! Hur ska jag nu kunna visa mig på stan med dig?? Det är inte rättvist!

    SvaraRadera
  2. Men du... Nu gör du mig generad!
    Jag skulle gärna vilja ha ditt långa tjocka hår!
    Och du får gärna låna ut dina gröna ögon också...;)

    SvaraRadera
  3. Äsch...håret finns det ju inte så mycket kvar av och ögonen skulle du få låna om det gick, vi kan byta! Det är väl så att det man inte har vill man ha.

    SvaraRadera