tisdag 4 januari 2011

Att göra det man ska...

... är inte alls lika kul som att göra det man INTE ska!
Det ligger ju liksom i dom mänskliga generna att vara lite motsträvig ibland.
Skönt att höra detta från en blivande lärare som kommer att fylla sina kommande 30år med att skälla på elever som inte gör det dom ska...

Dock vet jag inte varför SJ eller Skånetrafiken inte vill göra det som de ska...?
Jag trodde det var detta de gjorde för driva runt sitt företag, men icke...
Så att ta sig hem är ju alltid ett lotteri numera.

Igår så kom jag in på centralen i Malmö och stirrar bara på monitorn "Pågatåg till Ystad - Inställt" 
Jaha... Inga svar fanns att hitta.

Det bara att försöka fördriva tiden tills mer information fanns att få.
Så det blev en spontan shoppingtur och fika med Maria.
Jag var egentligen ute efter en ny piercing till min näsa, eftersom den andra gått sönder, men det slutade med ett par nya jeans till mig, nagellack till Maria och en stund inne på SmartEyes där vi provade fula glasögon.

Tror ni man kan skicka notan till Skånetrafiken för spontanshopping för att deras tåg inte går?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar