torsdag 20 januari 2011

Jumpsuit.

Det var någon gång innan jul som Maria och jag gick och letade efter något snyggt att ha på sig under jul och nyår. Jag hade provat mängder av klänningar och ingenting passade...

Plötsligt går vi förbi en jumpsuit, eller byxdress som det lite snyggare heter på svenska, och Maria utbrister "En sån kan du ju ha! Du som har så långa ben!"
Jag var väldigt tveksam... Såg framför mig att jag skulle se ut som en hippie i en där sak. Och jag som alltid annars bär jeans skulle inte trivas i tygbyxor. Så jag tyckte det var en väldigt dum idé..

Sen satte maskineriet igång...
Det var kanske ingen dum idé ändå...
Och nu är jag sååå sugen på att köpa en!
Dock försöker jag hitta den perfekta byxdressen, vilket inte är helt enkelt må jag säga.
Det finns massvis av olika varianter och typer av jumpsuiten.


Jag hade kunnat tänka mig nummer 1 eller 2 av dessa varianter:



Även denna!
(om inte byxbenen hade varit så vansinnigt vida!)




Denna är ju så söt och den ser lätt och bekväm ut.
Jag är dock ute efter en svart, men jag gillar denna skarpt!



Denna är en mer "påklädd" variant som jag också gillar. 
Det kan också ha att göra med färgen, vilket jag är väldigt förtjust i!



Så nu ska jag bara hitta den perfekta byxdressen, sen ska minsann jag också bära en när den efterlängtade våren kommer!

2 kommentarer:

  1. JOOOOOO! Du blir skitsnygg! Svart är nog en bra idé. Lite kul är det att det är mitt fel =) Undrar vad mer jag kan plantera in hos dig?? hmmm....smider onda planer...

    SvaraRadera