tisdag 4 januari 2011

På väg.

Tänkte ge er en visuell mini-resa med mig till Kåseberga en morgon, när Skåne är som vackrast!
(Man kan bortse från all snö för den behövs inte för att Skåne ska vara vackert!)

Resan börjar inte hemma från min dörr men ungefär halvvägs, i Kabusa.
Det är här Österlen börjar och landskapet blir blir helt öppet och platt. Man kan se hur långt som helst!
Just nu är det bara enkelväg mellan Kabusa och Kåseberga pga snö, men annars är det en ganska bred
väg. Längst ner på denna vägen börjar de väldigt kullarna - Hammars Backar där Ale Stenar ligger.




Kör man sen bara 5-7 minuter till så är man faktiskt framme i Kåseberga. 
Men mitt jobb ligger nere på hamnplan, så man ska genom hela byn först. 
Och när man väl kommer fram till den väg, som leder ner till hamnen, kan man mötas av denna utsikt:




Tittar man ner mot hamnplan så finner man denna vy:



Väl nere på hamnplan finner man denna fantastiska utsikt åt ena hållet!
(Det svarta i vattnet är is! Havet ser lite ut som en stor Slush Ice!)



och åt andra hållet...




Jag kan man rent hjärta säga att Kåseberga, och dess otroliga ljus, är en av de vackraste platserna i Skåne!

2 kommentarer:

  1. Du får ta mig på österlen sightseeing i sommar!

    SvaraRadera
  2. Det lovar jag, hjärtat!
    Det kommer bli så mysigt!

    SvaraRadera