söndag 16 januari 2011

Rött eller inte?

Maria och jag har haft lite diskussioner angående färger på smink.
Detta kan ju verkligen vara olika från person till person och är beroende oftast på hudton, hårfärg eller personlighet.
Vissa kan ju sminka sig hur som helst och ändå komma undan men det, för personligheten passar!

Senast var diskussionen uppe angående rött läppstift på rödhåriga.
Bra eller anus?
(som Filip o Fredrik hade sagt.)


Jag kan tycka det funkar i ett fåtal fall.
Ser hellre att man utforskar andra färger som till exempel rosa, för JA! det kan funka hur bra som helst!
Det beror ju också på nyansen på det röda håret.
Är det någon med en ljus ton kan man nog komma undan med ett par vampiga röda läppar.
Men med den tonen som finnes på mitt hår skulle jag nog undvika den knallröda läppstiftet.
Det finns helt enkelt bättre alternativ.

Hitta minsann en bild på mig själv, tagen på julafton 2008, där jag har gått all in på det röda, med både röd klänning och läppstift. Håret är väl inte riktigt rött men drar åt det hållet får jag väl säga.
Tyckte det funkade bra då, eller vad säger ni?


Eller rosa på en rödhårig?
Tycker Fanny fixar det bra till sitt röda hår.


1 kommentar:

  1. Ni är snygga båda två på bilderna, men som vi sa i lördags, inte blodrött läppstift om man är riktigt rödhårig, alltså inte jordgubssblond då.

    SvaraRadera