torsdag 25 november 2010

Dessa vilda barn!

Vilken dag!
Nu när snön har invaderat Skåneland så blir barnen som galna!
Bara för snön har kommit så går alla ungarna berserk på varandra!

Skolgården är full med barn från årskurs 1 till 9 i en salig blandning och snöbollar far kors och tvärs.
När de kommer in från rasten är de blöta in på underkläderna och har snö i håret.
Det kastas även snöbollar på alla fönster och in i korridorer, så att ha ett fönster eller dörr öppet är helt uteslutet.

Med detta följer då alla diverse skador förstås...
Hitta en tjej sittande mitt på skolgården i snön, försökte få tillbaka andan.
Tårarna rann och hennes näsa blödde efter ha blivit "mulad".

Senare på eftermiddagen fick jag sätta på mig gummihandskar och plocka ut glasskivor ur handflatan på en kille som hade lekt lite väl livfullt.

Just nu är jag nog mest bitter över den här jävla snön!
Den gör att all kollektivtrafik är försenad och man måste stå ute och frysa.
NEJ! Detta är inte okej!






Bilder tagna av mig 2007.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar