söndag 14 november 2010

Motivation.

Det som gör att vi kommer framåt.
Det som gör att vi tror på oss själva.
Att vi kan göra vad som helst.
Motivationen att känna oss oslagbara.

Motivation kan te sig på många sätt.
Ibland är det ett ord eller en kram.
Ibland är det bara en glimt ögat men vi vet att det känns så rätt och man är på rätt spår.
Det får oss att gå framåt. Vidare.

Boxningen har varit en stor motivation för mig att gå framåt.
Här känner jag mig likvärdig och stark.
Jag tog flera steg. Uppåt.
Jag känner att boxningen är en del av mig.
Något som kommer naturligt. Det känns så rätt.

Det är tufft och det är hårt men när man väl klarar det så är kicken obeskrivbar.
Det där enda perfekta slaget och rätt timing som gör att det känns rätt i hela kroppen.
Något helt magiskt.
En känsla som sitter kvar i kroppen i flera dagar. Ibland veckor.

Fick denna filmen skickad till mig som handlar just om motivation och betydelsen att ha något att sträva efter. Boxningen blir en central roll i filmen och jag bara längtar ner till den där svettiga lokalen med säckarna hängande i taket.
Helt klart värd att se.
Även om man inte tycker om just boxning.


"I still have a soul."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar