torsdag 25 oktober 2012

Ingen förstenad zombie här inte...

Denna underbara lycka!
Jag fick ett presentkort på Panduro av min underbara lillasyster i födelsedagspresent och detta satte jag lite sprätt på idag när jag köpte fler Quick Knit ringar och mer garn. 
(Kan inte välja bland alla fina färger och former, så mitt lager av garn växer stadigt!) 
 

Det är den bästa sysselsättningen någonsin på kvällarna när jag egentligen inte är så intresserad av vad som går på TV men ändå vill sitta i soffan med min man, då är det fantastisk att sitta och sticka. 
Händerna går bara av sig själv och jag blir liksom lugn i kroppen. Annars blir jag så rastlös av meningslöst TV-tittande hela kvällen... Huh! 
Plus att det gör att vi faktiskt kan prata med varandra hemma, annars sitter man bara som en förstenad zombie och glor på dumburken - Usch! 

Fin fina julklappar blir det också! 
Nytta med nöje liksom. Hihi!
Hela släkten kommer få mössor, halsdukar och benvärmare i julklapp i år. 
Det kan ju inte vara så illa? 

2 kommentarer:

  1. Hmm... Det verkar finnas många fördelar med att köpa lite sticknings-grejer till familjen i julklapp. De blir lite kreativa och de blir lite sociala med varandra, även framför tvn. Men framför allt: De kan sticka mössor och vantar till mig :)

    SvaraRadera
  2. handarbete är bäst =) Jag måste pilla med nåt när jag ser på tv, mobilen eller nåt pyssel, quick knit är så lätt och snabbt också!

    SvaraRadera