måndag 1 oktober 2012

Jag byter färg som löven på hösten.

Helgen spenderades i Blekinge för att panikumgås med våra vänner från Norrland innan de åker hem igen. Så fika inne i Karlskrona med shoppingtur, middag med filmkväll och massa mys! 
Känns underligt att det kan ta uppåt ett år innan vi ses nästa gång!
Blääää på de 160 mil som är mellan oss...

Snyggingbild på Martina och mig: 
("Jag trycker dig på näsan är du jättesöt!" Därför provade vi att trycka varandra på näsorna samtidigt och inte trodde vi att vi skulle se ut som några mongon precis! Men verkligheten är ärlig...)




Vi bestämde även att färga håret på varandra, kära Martina och jag. 
Jag hade spanat in den supermumiga färgen Mango från L'Oreal Féria sen innan och flängde runt hela Karlskrona innan vi hittade 2 flaskor av denna snygging! Uppenbarligen fler som tyckte om den verkade det som... Orange som höstlöven skulle det bli!



Och så blev det:




På bilderna ser ni också helgens lilla projekt, nämligen sticka en halsduk-tub(?)! 
Jag som är sååååå dålig på att sticka, det tar evigheter för jag behöver riva upp gång på gång, och därför ger jag mig inte in i den världen självmant. Men när Martina och jag spatserade runt på stan såg vi att Panduro hade 25% på sitt sortiment och var ju tvungna att gå in och titta!
Där hittade jag en "stickring" för barn, som man enkelt och lätt kunde sticka mössor och halsdukar med! Grundidéen är samma som att "fingervirka" och det går fort som attans! Så 6 nystan gjorde jag av med på 1½ dag, och en snygg halsduk fick jag på köpet! NÖJD! 
(Gissa vad hela släkten ska få i julklapp?!) 

1 kommentar:

  1. Va fin du blev! Både i hårfärg och halsduk! :)

    SvaraRadera