måndag 8 oktober 2012

Quick Knit!

Oj oj oj!
Jag är helt fast!
Som en annan tant på äldre dar, så har jag funnit min passion i att sticka. 
Det stickas halsdukar, mössor, benvärmare och lite annat smått och gott. 

Den "Stickringen" som jag hittade på Panduro som ingår i serien Quick Knit är min nya bästa vän!
Maria hade en mindre variant också, så jag kan göra benvärmare och andra fina grejer. 
Lätt som en plätt att sticka! Och det går såååå fort! 
En halsduk tar mellan 5-6 timmar och en mössa ca.3 timmar. 
Då tycker jag det är kul, hinner liksom inte ledsna. 

Så frågade jag kära vännen Marie, som ska bli textillärare, om vart man kan hitta de mumsigaste nystanen i Malmö och hon skickade mig till Garn på Davidshall. Vilken underbar affär! Det är som att gå in i regnbågsvärlden enbart gjort i garnnystan! 
Inte så billigt men lätt värt att unna sig några fina färgbomber. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar