tisdag 16 oktober 2012

Matförgiftning...



Det är fan ingen höjdare med matförgiftning. Det är som att betala för att må skit i 3 dygn!

Det var i lördags när Joel, David och jag var på ett kinesisk ställe som hade buffé som det hela började. Maten var inte jättegod men inget värre än vad man ätit 100ggr förr på andra bufféer.
På söndagen låg jag hela dagen i en extrem huvudvärk och illmående, så jag trodde ju att jag hade fått ett migränanfall. Har aldrig haft migrän innan, men min kära mor har det och jag trodde att jag också hade fått en släng... Men det blev bara värre och värre.

Vid 4 på eftermiddagen kom första kaskaden och sedan spydde jag varje halvtimme fram till 11 på kvällen. Då insåg jag att det inte var värt att gå och lägga sig i mellan, för jag var så himla utmattad, så jag bäddade åt mig själv inne på toan. (På de stackars 3-4 kvm som vårt badrum består av...) och där stannade jag till kl.2 på natten. Då kunde jag förmå mig själv att stå upp i alla fall och tog mig till sängen... Sen var det igång igen vid kl.4... Vid 8 på morgonen kunde jag i alla fall få behålla vatten, vilket jag var grymt tacksam över eftersom jag var så uttorkad att min hud började göra ont. Den liksom stramade åt på kroppen!

Så nu har jag försökt börja äta igen... Det har tagit mig 1½ dygn att äta en hel macka!
Fy fan säger jag bara!
Det kändes som att dö... Verkligen! Jag var inte levande i alla fall....

Idag fick ett samtal från David, han hade också blivit matförgiftad och mycket värre än mig stackarn!
Han kan fortfarande inte få behålla vatten ens och nu har det gått 3 dagar...


GÅ INTE till Potala Asien Restaurant i Kirseberg!
Du betalar eventuellt för din egen död. 




2 kommentarer:

  1. Usch och fy! Du borde ringa till restaurangen och berätta att ni båda blev matförgiftade! Undrar vad fasen de serverade egentligen?! Hoppas du mår bra tills födelsedagen iaf =) puss

    SvaraRadera
  2. Hej, Vi var 4 st som blev matförgiftade där i lördags 13/10. Du skall anmäla detta, gå in på malmö stads hemsida och sök på matförgiftning. /Carina

    SvaraRadera