måndag 8 oktober 2012

Praktikgnäll...

Då är jag inne på min andra vecka på praktiken och jag börjar känna av det på riktigt...
Herregud vad det tar på krafterna!
Helt slut på eftermiddagarna så det enda jag orkar göra är att sticka... Eller ja, knappt det heller!

Idag hade jag mentorn på besök och så klart valde eleverna, som annars aldrig håller käft fastän jag skulle hotat dom med basebollträn, att vara helt tysta... Det finns inget värre än elever som är helt likgiltiga och tysta för oss lärare! Det är som att dö en lång och plågsam död!
Men som tur var såg mentorn att jag verkligen försökte få igång dom och han tyckte jag gjorde riktigt bra ifrån mig, så jag borde väl vara nöjd egentligen.
Tyckte det bara var så jävla orättvist att alla ungarna skulle ha tandläkarbedövning i hela ansiktet just idag.... Ja ja!

Det största problemet med min praktik är att jag ska undervisa i svenska och SO, men har läst bild i 1½ år... Så det kräver massor med tid och energi för mig att läsa in allt som jag ska ha lektion i. Allt från hur man skriver en artikel eller en sammanfattning till hur Sveriges stadsskick fungerar och vad alla politiska partier står för. Hade även en drama- och diskussionsövning i etik och moral med 8orna. Inget man kan hoppa in och freestyla fram liksom... Ska i alla fall få ha bild på mina sista 2 praktiker, så det är bara att hålla ut och ha god min. Jag verkar ju fixa det bra i alla fall!

Tur att man kan komma hem till en mysig man och lilla katten.
Idag fick jag minsann vildsvinsgryta till kvällsmat!
Att man kan ha det sååå bra!


1 kommentar:

  1. Myspysarna! heja heja snart är praktikskiten slut (och snart är det dags för mig =/)och sen kan du bara hålla på med härlig bild =)puss

    SvaraRadera