fredag 2 november 2012

Inspiration!

Nu när jag fick en ny dator av min man i födelsedagspresent har jag lagt otaliga timmar att ladda ner alla program som jag tycker om och måste ha, ändra inställnningar, föra över alla bilder, musik och dokument från den gamla datorn till den nya... Det är ett heltidsjobb!
En kväll satte jag mig och tittade genom mina favoriter som jag sparat bloggar och lite andra länkar i, och alla minnen bara kastade sig över mig!
Det fanns så många bloggar från det community, som jag tillhörde när jag jobbade som makeupartist, som jag hade glömt! Det var många som har slutat men en hel del som fortfarande körde på, vilket är skitkul!
Så jag tittade genom Sminkans blogg, som förr var 50/50 smink och naglar men numera enbart är naglar, och fick så mycket inspiration! Herregud så många vackra färger och former man kan åstadkomma på sina naglar! och ändå är hon helt emot nailart, magnetlack eller lack som krackelerar.

Jag tittade ner på mina gena stackars naglar och där var det inte mycket att hurra för, ett gammalt och slitet lila lack som suttit alldeles för länge och som lossnat på de flesta naglarna. Så efter en titt i nagelförrådet så hittade jag 2 lack som skulle kunna vara fina ihop, och Gud så bra det blev!

Dock får jag inte bilderna att göra det hela rättvisa... Lacket är mycket mer turkost med grönt och blått skimmer än blått som bilderna visar.

I dagsljus

I dagsljus med närbildsobjektiv


I dagsljus med blixt



1 kommentar:

  1. Jag tyckte naglarna blev ursnygga ändå, fast det ser ut att vara blå/turkos/petrol på min skärm =)

    SvaraRadera