torsdag 29 november 2012

Nu är det (snart) jul igen!

Denise och jag åkte ut till Marie i Bara för en kväll med pepparkakor, julmust och stickning.
Vilken fantastiskt och underbar idé!
Uppkrupen i soffan med levande ljus och bra musik och vänner, satt vi i flera timmar och pratade och stickade. Detta ska ju lätt bli något vi gör om!
Herregud så mysigt!
Synd bara att det tagit oss 3½år att ses utanför skolan på det här sättet... men bättre sent än aldrig!

Marie hjälper mig att sticka en tröja åt Tristan, eftersom han har så lite underpäls. Han lär ju frysa när snön kommer!
Marie har tidernas sötaste lilla plutthund vid namn Rocky. Tristan och Rocky har samma storlek i kläder, så jag fick låna hem Rockys tomteoutfit och prova på Tristan, så jag visste vilken storlek jag skulle göra.

Tack gode Gud för att Tristan är så snäll och medgörlig!
Han satt (ganska snällt) medan jag satte på honom tometröjan. Han hade dock enorma problem att gå normalt eftersom tröjan hade ärmar. Detta var uppenbarligen väldigt obekvämt, så det får jag ta bort på min egen sen... Han gick som en ko! Haha!

Annars kan man inte bli mer bedårande!






Han fick ha lite godis så han kunde sitta still, så jag kunde fota honom! 


1 kommentar:

  1. Haha julTristan =) Förstår att han blev lite orörlig med benen instickade ;)

    SvaraRadera