söndag 25 november 2012

Jag fick en idé!

Som ni vet är jag inne i någon fas där jag vill göra såååå mycket kreativt och vill ta mig an något projekt som jag kan uppslukas av. Dock finns det inte den tiden i med skolan och allt annat i livet som ska fixas med.
Så jag får nöja med mig med det lilla... Skissa och rita i mina anteckningsböcker i skolan eller skriva alla mina anteckningar med färgglada pennor osv. Det ger en liten och tillfällig tillfredsställande i alla fall...

Men häromkvällen när jag låg i sängen, så började jag fundera kring att jag alltid har skrivit dagbok, att jag saknade det på något sätt. Under hela högstadiet och största delen av gymnasiet förde jag dagligen dagbok, vilket finns kvar i 6 tjocka böcker. Jag älskar att plocka fram dom så där 1 gång om året och läsa genom dom, det ger så härlig distans och man minns tillbaka på alla fina och kanske mindre fina minnen.

Det stora poängen i den här berättelsen kom ju sen när jag började tänka på mitt bloggande. Jag har ju bloggat nästan konstant i över 5 år, alltså sen det året när jag flyttade till Malmö för första gången och började på Makeupstudion. Jag har ju visst fortsatt skriva dagbok men HÄR!

Så mina plan är nu att försöka samla alla blogginlägg och sammanställa dem till en fysisk dagbok.
(Med andra ord kopiera över alla inläggen och skriva ut dem för att sedan sätta i någon snygg pärm.) 
Något att spara för eftervärlden känner jag.
Plus att det vore ju kul att få läsa alla de där inläggen igen... Det står massa kul saker där!
Sitter och fnissar för mig själv när jag skummar igenom dem medan jag kopierar.

Så jag har önskat mig 4 uppsättningar färgpatroner i julklapp, för det lär ju bli EN HEL DEL papper som kommer skrivas ut. Bara så där 2000-2500 inlägg.... Puh....
Men fint kommer det bli!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar