tisdag 13 november 2012

Wii U

Redan som liten har vi haft någon typ av intendo-konsol hemma. 
Mina föräldrar älskade tvspel och ett nytt tvspel var det det enda som mamma önskade sig, under flera år i julklapp, av min uppväxt. 
Vi har nog haft alla konsoler Nintendo haft och Donkey Kong, Zelda och Super Mario har varit lika stor del av min barndom som Pippi Långstrump eller Bollibompa. 

Nu kommer det en ny konsol till Nintendo; Wii U. 
Kanske inte den mest revolutionerande konsolen  enligt mig, men de bryter mot regeln att man måste ha en TV för att spela tvspel, för nu kan du spela på skärmen som sitter på kontrollen. Och det skulle ju många bara mena på att så har ju Gameboy sett ut i årtionden... Så det är ju inget nytt.
Skillnaden är att man nu kan kombinera båda! 

Ha alla dina "prylar" i Zelda på skärmen på kontrollen, så du har koll på dem, och sen ha själva spelet på TVskärmen. Du kan även skicka iväg prylarna direkt från kontrollen så de träffar elakingen på TVn. 
Likadant som Wiiet kan man använda kontrollen som "kropp" och styra med. 

Nog ser jag fram emot den nya konsolen ändå... Lite...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar