fredag 23 november 2012

Längta och drömma...

Mmmm... världen är fluffig och rosa idag...
Jag längtar och drömmer om min framtid och tycker att livet är skönt och mjukt.
(Kan vara för att jag har handtvättat alla våra yllestrumpor, så mina händer är mjuka av allt tvättmedel också...)
Det är på nått vis att jag nått en gräns där saker och ting inte berör mig som det gjort förr. Jag brusar inte upp mig och saker och ting bara svävar förbi och jag tycks vara kvar i min lilla bubbla... oberörd.
Jag är konstant trött och känner mig oengagerad... Bara att laga mat igår tog all min energi och jag hade kunnat stupa i säng kl.20.
Jag går på ständig reservenergi och jag misstänker att den en dag kommer ta slut... Vad händer då?
Ramlar jag ihop och blir en liten pöl på golvet så någon får plocka upp mig?
Suck... jaja... Inte ens det berör mig.

Något som piggar upp, åtminstone i 10 minuter åt gången, är att drömma.
Och nu drömmer jag så mycket jag bara kan för att hålla humöret och huvudet uppe.
För tillfället innehåller mina drömmar ett hus på en fantastiskt tomt.
Dessa två hus nedan är de två alternativ som Joel och jag väljer mellan. Joel kräver ju att det ska finnas torn på huset, så det finns det så klart! Hans andra krav är att det ska ligga i Blekinge... men det är jag inte lika säker på att jag kommer gå med på...
Hittade nämligen en tomt på Österlen belägen mitt i ett rapsfält! Det är romantik för en skåning ska jag ta och berätta!

Hus nr.1
Ha inglasad veranda och  tornet åt höger...


... eller åt vänster och öppen veranda?
(Observera att det springer Corgis på gräsmattan! 
Jag tar det som ett tecken!)



Hus nr.2 
- Framsidan och två torn


- Baksidan och ingången.


4 kommentarer:

  1. Asgött med torn (men kanske bara ett? verkar sjukt jobbigt att möblera, plus att det ju blir mindre unikt om man har två :p)! Inglasad altan är säkert asgött, så man kan sitta där när det är dåligt väder också, och så har man den ganska feta balkongen till när det är fint väder!

    Åh, nu vill jag också ha hus...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar åt den gula huset för mig med! :D Tycker det har ett "riktigt" torn i jämförelse med det andra med två "halvtorn"...
      Åh... JAG LÄNGTAR!

      Radera
  2. Ni verkar jobba på bra skolor om ni har råd med torn på huset! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte det vita huset med svarta detaljer var snyggast i designen fast det var lite väl många torn där. Less is more, eller?

    SvaraRadera