lördag 8 december 2012

120 bast och en utbåt.

Jag är så himla trött i kroppen... Jag känner mig som en 120åring!
Allt som händer på samma gång, allt som måste fixas och göras.
Dock ska jag inte skylla på någon annan, det är ofta jag själv som tar på mig alldeles för mycket uppgifter och ansvar, för att sedan drunkna i dom.
Men denna gången har det verkligen tagit ut sin rätt på mig...
I torsdags var jag helt övertygad om att det var måndag!
För det kändes som det var så mycket jag skulle hinna göra, så det måste finnas en hel vecka till att uträtta alla dessa måsten på! Men icke... Jag hade helt missat att det skulle komma en helt fri helg utan några som helst måsten... Jag prisade Gud en sekund när Marie påminde mig, tårögd av skratt åt min förvirring, att det faktiskt var torsdag och det bara var ett fåtal timmar tills en välförtjänt fredag skulle komma.
Mycket underlig känsla...

Jaha... Igår var sista dagen för den här terminen på Munkhätte.
Herregud vad roligt jag haft under mina 5 fältdagar!
Bildläraren, den andra lärarkandidaten Anette och jag har varit ett oslagbart team. Vi har tagit oss genom varje dag med skratt och bus, både mellan oss och med eleverna, så vi har varit helt matta där klockan blivit 3! Stackars barnen som undrat vad för typer det är som bor i bildsalen...

Igår avslutades dagen med att jag och Anette hjälpte en tjej i 9an att bygga en helt fantastisk bro till hennes teknikredovisning. Stackars tjejen hade haft en grupp från början men alla gruppmedlemmar hade en efter en övergett henne, vilket gjort att hon inte fått något gjort på uppgiften. Så Anette och jag hoppade in som hennes tillfälliga gruppmedlemmar!
Alltså... Snyggare bro får man ju leta efter!
Medan eleven byggde sin bro stöttade Anette och jag med färg, lim och andra material. Sedan spårade vi ur och jag byggde en liten liiiiiten båt med segel där det stod elevens namn och med partylampor som gick från seglet och ner till relingen. Anette bidrog med en vit hajfena om var på väg mot min stackars båt!
Sist men inte minst kom jag på att den avklippta delen av ett sugrör (där böjen sitter) se ju ut som periskop på en utbåt! Så klart hon skulle ha en ubåt under sin bro också, som för övrigt såg ut som en blandning mellan Östersundsbron och Golden Gate.bron.


Så som sagt... denna helgen ska vara väldigt stillasittande!
Sticka, rita, läsa och eventuellt göra några julkort.
På den nivån är det vi pratar!



1 kommentar: