torsdag 6 december 2012

... och VIPS!

...Så blev det en serie!
Efter att JoaJoa och Axel var här igår på en liten ritdejt, så började funderingarna kring en ny serie.
De gillade mina bilder på Mr. Katt och Aristokrat Valross och vi började fundera kring nya karaktärer som ska vara med i gänget.
Diskussionerna gick huruvida man ska manliga vs kvinnliga karaktärer och hur ser de ut i djurformat?
Vilka är de små skillnaderna?
För jag ville inte att de kvinnliga karaktärerna skulle bli så uppenbara, typ som en hind eller cocker spaniel. Kräver kanske lite efterforskning och övande känner jag...

Här är i alla fall de tilltänkta kommande karaktärerna i serien om Mr. Katt och hans gäng!
En utter, en tvättbjörn, en isbjörn, en mandarinand, en tucan, en bullterrier och min favorit en röd panda!

JoaJoa försökte lägga till en gorilla också... får se var han passar in!
Axel blir ju den som kommer dikta ihop alltsammans, vilket gör mig lugn... Då kan jag fokusera på att bara rita!
Spännande!


1 kommentar:

  1. Kul att det känns tryggt med mig som manusansvarig. Men det blir långt ifrån lugnt, det lovar jag dig! Dina karaktärer ser ut att leta efter trubbel. De blir kul, det här :)

    SvaraRadera