söndag 23 december 2012

Lilla Julafton.

Idag är det lilla julafton... Det innebär bara "one sleep left" som skottarna säger, innan julafton.
Ett bra sätt att räkna ner på, räkna antalet gånger man ska vakna innan man är där.
Det var så de själva hade räknat ner för att komma hit!
"7 sleeps to go... 6 sleeps to go...." och så vidare.

Förresten så har jag hört att det bara är skåningar som pratar om lilla julafton, är det sant?
Att den 23e inte heter något särskilt i resten av Sverige?

Idag ska jag i alla fall begrava näsan i kurslitteratur och skrivande.
Jippi!
Känner att jag har möjlighet att lägga en dag på detta sen ska jag ha några dagars fritt minsann innan jag sätter mig med detta igen. Jag känner mig ganska lugn med uppgiften faktiskt. Det känns inte övermäktigt utan något som jag kommer klara av om jag lägger rimligt mycket tid på det.
Efter nyår åker Joel och jag upp till hans föräldrar och där har jag förr fått så mycket skolarbete gjort! Det är det bästa receptet innan en inlämning är att åka upp där och skriva. Det är lugn och ro... det enda som kan distrahera mig är när svärmor säger att det är mat eller en katt lägger sig över böckerna och vill ha uppmärksamhet. Sitter med utsikten över havet och tycker att livet är väldigt underbart.

Så jag vet att jag har 2-3 dagar på Jordö som är pluggdagar och 4-5 dagar hemma som är renodlade pluggdagar. Så det borde vara lugnt... Jag har bara analys- och diskussionsdelen kvar, vilket är de största delarna och de som tar längst tid, men det är ändå tryggt att alla andra delar är klara redan.

Så... Nu hoppas jag dagen går fort och det är julafton snart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar