tisdag 19 februari 2013

53 dagar senare...

... så är Tristan äntligen hemma!

Dessa två bilder med text fick jag av svärmor när vi var på väg upp till Blekinge för att hämta hem lilla grisen:

Svärmor: Nybäddat är bäst! Nu tar de en tupplur så de är pigga och kan leka när ni kommer. 


Morrisse: Men som du ser ut! Måste ju vara ren och snygg när Husse och Matte kommer!



Bedårande små gullerumpor!

Jag trodde att jag skulle få hem en aningen förvildad katt till Malmö efter nästan två månader i Blekinge där Tristan har fångat både fåglar och möss, han varit ute och klättrat i träd 2-3 gånger om dagen tillsammans med lillasyster, sprungit galopp på isen och ramlat i vattnet och morrat efter rådjur i trädgården. 
Han är inte alls lika tillgiven till människor när lillasyster är i huset heller utan ter sig till henne och de rår om varandra, pussas och kramas och myser. 
Men det blev helt tvärtom när vi kom hem! Tristan vägrar lämna min sida!
I nästan två dygn har han enbart legat på mitt bröst och sovit och myst. Han kan inte få nog av att bli kliad under hakan eller bakom örat och börjar stångas om jag slutar. Behöver jag gå på toa så springer han efter, kurrar och trampar. Sitter jag och äter vid köksbordet så står han på bordet, stångas, trampar och kurrar eller lägger sig i mitt knä tills jag är klar. 
Han har inte en enda gång velat gå ut utan vill bara vara inne och mysa! Det är nästan en helt annan katt som jag fått hem! Kanske lite tur i oturen att jag legat hemma och varit sjuk i två dagar... Mys deluxe! 




2 kommentarer:

  1. Myskatten då! Han tar igen allt mys han inte fått med dig sista tiden =)

    SvaraRadera
  2. Myskatten då! Han tar igen allt mys han inte fått med dig sista tiden =)

    SvaraRadera