måndag 11 februari 2013

State of Salazar

I lördags morgon begav jag mig och rockgruppen State of Salazar tillsammans med en fotograf till Kronovalls slott för fotografering till bandets kommande album!
De har nämligen blivit signade av skivbolaget Frontiers och behöver snygga och professionella foton. 

Jag skulle stå för sminket, vara fotoassistent och chaufför för dagen och jag längtade verkligen! Så himla roligt! Länge sen jag gick vara med på något sånt här och jag hade bunkrat upp med nytt smink bara för detta tillfälle. 
I ett snölandskap begav vi oss till Fågeltofta och Kronovalls slott.


Så vacker det låg. Nästan lite magiskt. 




Först skulle alla pojkarna sminkas och göras fina. Var ju inte så svårt kan jag berätta... En och annan finne doldes och pannor som mattades av. Stiliga pojkar hela bunten!

Så var det dags för första singelbilderna som togs i slottets ena bibliotek i en maffig skinnsoffa. En dramatiskt look med mycket kontrast och svärta. Vansinnigt snyggt!






Lite snygga "Jag dricker whiskey tillsammans med mitt instrument framför öppna brasan som alla andra som bor på slott"- bilder. 
(Keyboardisten och trummisen fick vara utan sina instrument dock...)




Här är en av de sista gruppbilderna som togs! 
Assnyggt att få med 3 rum i följd och bandet i mitten.
 Massa härligt skärpedjup och ljusspel. Svårt att inte få bra bilder i den här miljön! 



 Vilken fantastiskt dag och awsome fotografering! 
Jag sprang fram och tillbaka som en durasell-kanin som vanligt och drog i killarna och deras kläder. Pudrade en och annan blank panna. Hojtade några "Glöm inte att andas!" eller "Upp/ner med hakan!".
Så som jag älskar att göra!
Herregud vad jag saknar sånt här!



Glöm inte att gå in och kika hos bandet här!
Och lyssna på deras musik här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar