onsdag 6 februari 2013

Dagarna utan att få skapa...

... driver mig till vansinne!

Det liksom gör mig så otroligt omotiverad att inte få ha tid att rita/måla/skapa längre. Att avsätta en timme att äntligen få lov att göra vad jag vill, då lyser kreativiteten med sin frånvaro. Eller att jag bara ska läsa klart den där boken, diskat klart, städat undan, lagat middag och SEN ska jag få rita, men då är jag redo att gå och lägga mig...
Jag har nog inte insett på riktigt förrän nu hur stor del skapandet har i mitt liv och hur viktigt det är för mitt välmående. Det behöver inte ens betyda att jag ska avsätta flera timmar åt att måla en tavla utan bara att jag hinner måla naglarna någon underbar färg gör mig väldigt tillfredsställd på skapandefronten. Så jag kräver inte så mycket egentligen tycker jag...

Jaja... Det hjälper ju inte att sitta här och gnälla och på så vis lägga tid på att gnälla än att rita. Men jag kan inte rita när jag är sur, så då får jag skriva istället. Så det så.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar