tisdag 12 februari 2013

Åh... Jag vill flytta nu!

Förra veckan lämnade vi intresse på ett litet hus och igår ringde mäklaren upp.
Hon berättade att familjen som bodde där inte hade bestämt sig för att lägga ut huset till försäljning riktigt än eftersom de själva fortfarande letade efter ett nytt hem. Men så fort familjen var redo så skulle Joel och jag vara de första som skulle få komma på förhandsvisning innan huset lades ut på Hemnet.
Det känns ju trevliga nyheter i och för sig... men hon visste ju inte heller inom vilken tid som familjen skulle flytta ut! Det kan ju ta hur lång tid som helst att hitta någon som är perfekt!

Joel och jag har letat i varenda vrå av alla mäklarhemsidor för att hitta vårt drömhem och det finns ytterst få som stämmer in på vår beskrivning av just dröm. Ska vi flytta härifrån ska det vara något väldigt bra! Vi är egentligen inte i behov av att flytta... Bara vill inte bo kvar här helt enkelt.

Men tillbaka till huset och mäklaren så fick vi även en muntlig utvärdering av henne på vår lägenheten över telefon och det stämde överrens med vad vi hade hoppats på i bästa fall! Vilket känns jätteskönt att veta vad man har att röra sig med när det väl gäller köpet av huset. Nog för att bostadsmarknaden är låg och mäklarna slåss över varenda hus som de kan sälja så har inte vår lägenhet sjunkit så mycket, vilket så klart är en himla lättnad!
Jag blev orolig när priset plötsligt försvann från hemsidan på huset och frågade mäklaren om detta och fick svaret att familjen hade renoverat en hel del sen bilderna togs och huset värderades så det stämde inte längre. Men i och med bostadsmarknadens ser ut som den gör just nu så skulle inte huset bli avsevärt mycket dyrare ändå trots renovering. Så jag hoppas bara jämfota av lycka!

Nu är det bara den jobbigaste biten... att vänta... åh....


Så länge kan jag ju visa en av de klokaste idéerna jag stött på!
Vansinnigt kul grej som inte verkar ta allt för stor plats heller. Plus man slipper stora hål i väggen efter hyllkonsolerna från IKEA...



1 kommentar: