lördag 9 februari 2013

Lördags-update från Tristan.

Än en gång har jag fått ett mail från min svärmor där hon berättar om dagens upptåg på Jordö. Det verkar aldrig finnas något slut på alla tokigheter de där två katterna kan hitta på!
Men vansinnigt roligt att läsa!

Enjoy! 


Morrisse kom in genomblöt och snöig till fikat.
När vi gick lunchrundan förstod vi varför. Det var en jättevak vi Magnus brygga, precis vid stranden. Tja, jätte och jätte, kanske 20cm i diameter. 
När vi var där och tittade så hoppade Morrisse med jätteskutt från isen över vaken upp på bryggan. 
-Äsch, sa Tristan, varför anstränga sig när man kan gå?
Plums! Plask! Plurr! och så fick vi gå hem med doppad snöpudrad genomblöt kisse...
-Jävla unge, sa Morrisse, jag sa ju att det inte gick att gå där, när ska han lära sig lyssna!
-Jag kan själv, sa Tristan men ökade hastigheten i stegen hemåt, för han tyckte inte det var skönt. 

Jag tror att han nästa gång tar långskutt istället för att trava på svart is (=snömodd i vatten). Men vi får väl se, jag ska ner och kolla med dem en gång till i eftermiddag, så jag vet att han fattat. 

Nu ska vi äta lördagslunch och i kväll ska vi fira med champagne att vi lever!


Tristan och Morrisse som äter eftermiddagsfika. 


1 kommentar:

  1. Vad mörk Morrisse har blivit i pälsen, nu är det inte alls svårt att se skillnad på dem =)

    SvaraRadera