torsdag 14 mars 2013

Ååååå... Hopp!

Efter de fantastiska nyheterna kring filmen så vaknade jag morgonen efter och njöt i fulla drag och tyckte att livet var mycket vackrare än dagen innan. Jag drömde om sommaren och inspelningen. Att förhoppningsvis få en speciell uttänkt designer att vilja rita alla kostymerna. Jag var helt enkelt i en egen liten rosa bubbla!
Detta var tills jag skulle hoppa av bussen på centralen... Precis när bussdörrarna öppnas så märker jag att min dragkedja i högerkängan har fastnat i strumpan i vänsterkängan! Jag försöker fixa det så fort som möjligt men dragkedjan sitter verkligen fast!
Och när bussdörrarna är på väg att stängas tar jag beslutet att hoppa jämfota ut på perrongen...!
Folk vänder sig om och undrar vad fan håller bruden på med?!
I paniken, eftersom detta börjar bli aningens mer pinsamt än jag är bekväm med, så fastnar så klart vanten också i kedjan! FAN!
Så jag sliter loss vanten och får så klart ett ordentligt luftningshål på höger pekfinger och sen lyckas jag trockla loss strumpan ur dragkedjan. Sedan är ju kruxet att försöka gå vidare utan att bryta ihop eller vilja gömma sig under en sten... Min strategi blev att stirra rakt fram och gå. Det blir inte värre än så här!



1 kommentar: