fredag 15 mars 2013

Mamma, läsa saga!

(Kanske en underlig rubrik, men jag ska förklara mig...)

Igår var jag hemma hela dagen för att plugga... har definitivt legat på latsidan ett tag och behövde jobba igen till dagens redovisningen. Så jag försökte få massor gjort på liten tid men det fanns ett liiiitet hinder... Tristan!
Han kunde inte förmå sig att vara tyst eller ligga still! Han sprang runt om en dåre, hoppade på TVn, välte ner allt i sin väg och vrålade konstant i flera timmar!
Jag höll på att få spader! Hade nästan skrikit mig hes på honom långt innan lunch...

Så i ren desperation stängde jag in honom i sovrummet så jag kunde få tänka en sekund utan att höra på hans vrålande. Efter någon minut är det tyst i sovrummet, så jag smyger in. Där ligger han i sängen och väntar på mig. Han ser otroligt olycklig ut, så jag lägger mig bredvid honom i sängen. Då kommer han och lägger sig intill mig, jag klappar och gosar och han somnar till sist. När han sover djupt smyger jag ut... Han behövde alltså bli nattad! Som en liten unge!
Här hade han sprungit runt som en tjurig och grinig 3åring, som egentligen bara behövde sova middag.
Han sov i flera timmar efter detta och jag kunde få jobba ostört.

Jag kommer aldrig behöva skaffa barn... Jag har Tristan.

1 kommentar: