måndag 18 mars 2013

Fin att titta på men tom inuti.

Jag har ansökt till en fotokurs i sommar och det är intagning med arbetsprover!
Nu sitter jag och letar som en idiot efter två foton att skicka in men hittar egentligen INGENTING!
Jag har jobbat som fotograf under x antal år och har en hel del fina foton från min hemsida... men det är just det... de är bara fina. De berättar absolut INGENTING!

Fotona är oftast tagna på natur av olika slag med fina färger och former men de berättar ingenting för betraktaren. Att ta ett fint foto på höstlöv eller sommaren i skärgården är ju inte så svårt och det har ingenting med min skicklighet att göra! Det kan en amatör med en bra kamera åstadkomma!

Vad ska jag då skicka in?
Vad är det jag vill berätta med mina bilder?

Jag vet inte... Fy fan va jobbigt!
Jag hade ändå lite förtroende i vad jag gjorde, trodde att jag skulle hitta två bilder som jag tyckte om, för jag tycker ju om mina bilder, men nu känner jag mig så himla kluven. Har jag hållit på med kommersiella foton för länge? Har jag tappat det där konstnärliga?

Åh... Självkänslan är verkligen i botten. Suck.



Här är några av de bilder jag hade i åtanke...










2 kommentarer:

  1. Första och andra tycker jag inte du ska stryka från listan!
    Och för övrigt kände jag likadant när jag letade bilder.

    SvaraRadera
  2. Men att berätta något med en bild, det kan ju vara lite vad som helst. Exempelvis tredje bilden får mig att känna doften av kvällsluft och känslan att komma ut utomhus, och lämna en stökig fest bakom mig för en liten stund. Det är ju känslor som berättar väldigt mycket, tycker jag...

    SvaraRadera