måndag 11 mars 2013

Lägenhetsnytt!

Cirka 2½ månad efter branden är lägenheten fortfarande en byggarbetsplats.
Nu är vi i skedet när alla fönster ska bytas ut och balkongen ska renoveras.
Så öppen planlösningar har en helt annan mening för oss just nu än för andra...


Vi just nu balkonglösa... Det är bra ett hål. 
I fredags var vi även fönsterlösa och det drog skitkallt genom hela lägenheten! När vi kommer hem på fredag eftermiddag är de nya fönsterna tack och lov på plats men snickarna har glömt att sätta dit en ventil på 40x5 cm som ska gå att stänga, och där det nu är fritt blås rakt in i lägenheten genom det öppna hålet!
Det var bara fram med silvertejpen... Så kunde vi ju inte ha det hela helgen och särskilt när det snöade i söndags. Brrr....

Jag är inne i ett stadie igen när allt bara känns som en vakuum och ingenting är färdigt. Allt är tillfälligt och rörigt och jag får inte ro någonstans. Springande snickare och Tristan som fortfarande inte fått tillbaka sitt klätterträd och som klättrar nu på allt annat som står uppstapplat. Kartonger, skyddspapp, fortfarande möbler i köket, verktyg överallt... Blää.. jag är sååå less!
Jag vet ju att det inte har gått mer än 2½ månad och jag egentligen vansinnigt tacksam för att det gått så fort som det har gjort... men jag vill ändå bara att det ska vara över. Jag vill möta våren på min älskade balkong! Jag vill plantera en ny tomatplanta, basilika, timjan och solrosor.

Vi försöker rymma från byggkaoset genom att gå på så många husvisningar vi kan.
I lördags var det ännu ett hus som vi hade goda förhoppningar kring men som visade sig vara allt annat än vi drömt om och vi åker besvikna därifrån. Visst ger det också en känsla av hopplöshet när man ständigt blir besviken... Bara att åka hem till byggplatsen igen....

1 kommentar: