måndag 27 augusti 2012

Bedöva känslor?

Suttit och försökt ta mig an kurslitteraturen inför kursstarten på fredag men med blandat resultat... Har inte fått igång pluggmotivationen riktigt ännu. Så med TVn på i bakgrunden blir det en del avbrott och pauser i mitt läsande. Den sista reklampausen gav mig dock en chock!
TVShop vet vi ju är full med skit som ingen egentligen behöver men ändå verkar kunna sälja sin skit till människor i hela världen. De lovar guld och gröna skogar med snygga slanka och vältränade modeller, det enda du behöver är deras produkt och sen kommer livet blir som en dröm.

Fast nu känns det som de gått över gränsen för mig...
Deras senaste påhitt är en kräm, som heter Snake Complex, som innehåller ormgift som gör att dina muskler i ansiktet blir avslappnade (läs avdomnade) och som ska motverka rynkor. De talar negativt om injektioner eftersom det är dyrt, men tänker inte folk vad de håller på med?!
Smeta på en kräm i ansiktet med ormgift så dina ansiktsmuskler domnar av så dina rynkor ska försvinna?
Vilket man kommer behöva använda resten av livet för att det ska fungera.
Men om man använder det varje dag i ett år - Är man inte orolig för att resultatet ska bli bestående?
Tänk att inte kunna uttrycka känslor med ansiktsuttryck?

Nog för att Botox och andra injektioner har funnits väldigt länge, men när nu TVShop gör detta gift tillgängligt för alla, så blir jag rädd. Att det har blivit allmänt accepterat att förstöra sig på det viset...
Det gör mig ledsen.

När man googlar "Rynkor Ansikte" får man upp bilder på unga snygga tjejer i 20-30 års åldern och någon enstaka bild av Madonna och Angelina Jolie! Hur rynkiga är de två brudarna egentligen?!


Jag förstår mig inte på människor som är så rädda för att bli lite äldre... Att ha skrattrynkor kring ögonen och munnen visar ju bara att du haft roligt i ditt liv!
Hur kan det var något dåligt?


VACKERT! 


1 kommentar:

  1. Ja, det är sjukt! Ormgift liksom, jamen det smetar vi gärna i ansiktet- eller inte! Jag har lite svårt för att konstiga kurer som finns och märkliga medel och operationer. Det enda jag är lite sugen på att pröva är ricinoljan i håret och på ögonfransarna kanske, vi får se om jag vågar...

    SvaraRadera