söndag 5 augusti 2012

En kväll på Mosaik.

Innan vi åkte på vår första roadtrip för sommaren, så åt vi en fantastisk middag på Mosaik i Malmö. 
Vansinnigt trevligt får jag säga med min kära vän Axel och Joel förstås. 

Joel hade vanan inne hur det fungerar med det där med tapas, så han fick instruera oss andra nybörjare. 
Enligt honom skulle man beställa in 4-5 rätter, för de var ändå så små och så fick man beställa in fler efter hand om man var mer hungrig. Sagt och gjort!
Axel och jag beställde in vars 4 rätter och Joel beställde 6st. 

... och in kom ett HAV av mat!

Deras rätter var mycket större än vad Joel var van vid, så plötsligt fick vi börja beta av, för tallrikarna fick inte plats!  



och blåmusslor som är SÅ GOTT!




Maten var god och en flaska vin gick åt.
Efterrätt hade vi (tydligen!) plats till och lite irish coffey.
Sen var sällskapet mycket nöjda!

2 kommentarer:

  1. Oh hjälp vad tallrikar! Ser trevligt ut =) Jag har hört att plockepinn ska vara en bra tapasrestaurang, men jag har aldrig ätit tapas! puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ville gå på Plockepinn för det är Joels favorit! Men de hade sommarstängt?!
      Hur man nu kan ha det?!

      Radera